Saturday, February 18, 2012

nobody's perfect

Assalamualaikum wbt and annyeong. bismillahirrahmanirrahim. saya hanyalah insan biasa yang sering lupa dan sering melakukan kesalahan. saya, manusia biasa yang dikurniakan perasaan marah, suka, benci, sedih dan sebagainya. saya juga manusia biasa yang lemah dan kadang-kadang tidak dapat mengawal perasaan dan kelakuan. saya, manusia biasa yang mungkin berubah pada suatu masa. huhu

cuaca berubah, tempat berubah, dan tidak mustahil jika seorang manusia itu berubah. saya juga berubah. saya berubah kerana saya memang ingin menjadi yang lebih baik dan mungkin juga saya berubah kerana keadaan memaksa atau seseorang itu membuatkan saya berubah, wallahua'lam.

mereka boleh marah saya tapi kenapa saya tak boleh marah mereka? kenapa? nobody cuba untuk selami hati dan faham perasaan saya. tapi it's okay saya tak salahkan mereka. nobody's perfect kan ^_^ bila saya marah saya terpaksa tahan sebab saya tak boleh nak marah mereka. saya tak layak nak marah mereka. paling teruk pun saya hanya boleh hentak atau campak my thingy bila saya marah. tapi bila mereka marah saya? saya terpaksa terima walaupun saya tak rela dimarahi. saya terpaksa tahan kesedihan and act like nothing happen. but saya tak lah act seceria kalian, saya hanya mendiamkan diri. saya sedar siapa saya, insan biasa yang lemah. tak setanding mereka-meraka itu. mereka hebat~

saya diam tak bermakna saya sombong, tak bermakna saya setuju actually.. mungkin saya diam sebab saya tengah tahan marah, sebab saya tengah tahan kesedihan, sebab saya takut kata-kata yang akan keluar dari mulut saya akan menyakitkan hati orang, jadi saya lebih selesa berdiam diri.

as i said before, saya tak sehebat mereka. jadi tak hairan lah bila saya buat salah sikit pun semua orang akan menyalahkan saya. bukan salah mereka kan, so its okay. saya terima~~ bila orang kata saya tinggalkan or lupakan kawan, saya terfikir, saya ada kawan rupanya. saya ingatkan saya hanyalah lonely teen.. huhu~

maaf lah if ada sesiapa yang terasa dengan post saya. saya hanya type apa yang saya rasa for these few years. since 5 years ago~ yang saya tau, saya takde hina or cakap buruk pasal kalian. kalian kan hebat, saya tak layak nak komen pasal kalian. peace no war =)

--> semalam f5 kemas dewan and secara tak sengaja ada accident. niat baik pajah nak tolong saya and shedot has caused few kerusi terjatuh sebab tak seimbang. then terkena lah kepala saya. so adalah benjol sikit dekat kepala. lawak je bila teringat ^_^

**sometimes kita tak boleh nak jaga and puaskan hati semua orang. dan begitulah juga orang lain, mereka tak boleh nak jaga and puaskan hati kita setiap masa. so, think positive~ :')


No comments:

Post a Comment