Tuesday, January 24, 2012

Awak Suka Saya Tak?

Assalamualaikum wbt and salam sejahtera. *dont laugh when you read this entry ya!*

ASST? aahh finally I found that novel and finished read it already. actually last year I have heard about it but I just buat dont know. and fyi few days/weeks ago Dr.Epstina Aqilah told me about that novel. she told me why she like that novel. as you expected she told me what the novel story about actually. and at that time I felt it sound interesting. yesterday I went to Popular at AEON Jusco Bkt Tinggi. seriously I try my best to find that novel but I can't find it. I've been go pusing-pusing at the same place but still can't find it. till at moment when suddenly my sis "adik!! awak suka saya tak? aku dah jumpa!". ya Allah, seriously it really close to the place that I was standing. the cover look very similar to me. did I saw it before? did my auntie bought it? went back home and I read it from last night.hehe.

I love novel. I cant deny it. I read and love novel since I was 12th. maybe because of my mum. after UPSR and PSRA I started to read few of my mum's collections. bila pergi pesta buku banyak betul novel yang kami borong.haha. but in year 2010 I stop reading because of PMR. after a year tak layan novel, then I lost my mood to read them. but after few times flies.. oh yeah that mood already come back!! I only read 2 of my new novels. the rest I read again my mum's collections that I've read before. waste time? whatever!! many novels are my favourite. not all of them but most of them. Im really sure I've read more than 100 novels??! or more??! maybe =)

MANISNYA CINTA - I love this novel. that guy a pilot.. too romantic too caring too funny too mystery. I've fallen in love with Nazmi. UCAPKAN KAU RINDU - this story. saya tak akan pernah bosan membacanya. sangat suka. Adham! adakah kau benar-benar wujud di dunia ini? YANG KU CARI - written by auntie Mimie. auw can I be that girl. Aryana, alangkah indahnya kalau aku adalah kau. Zahim terlalu sempurna buatmu. kisah ini terasa dekat dengan diri saya. I want to live in this story. and many more novels. if want me to story memang tak habis lah gamaknya. and the latest one *yang saya baru baca* ASST? ya Allah.. apakah?

Bismillahirrahmanirrahim~ *I feel nervous* okay lets start. this novel this story. I felt like it was my story even I know its not! maybe some of you can't get what I mean actually. and I also dont know how to tell you guys. I dont know why but I can feel my feeling more towards non-malay guys. not all of time but sometimes only. and mostly chinese and few korean. ya Allah. not every malay are muslim but most of them are muslim. not all of chinese aren't muslim. adakah jika saya yang masih berumur 17 tahun ini berfikir mengenai bakal suaminya berdosa? salahkah kita merancang lelaki bagaimana yang kita ingin jadikan raja di hati yang selalu membimbing kita? last year cikgu saya kata umur macam kami dah patut pikir pasal bakal suami.. *bukan saya kata*

yeah I've imagine two situation dimana I've met him when he already convert to Islam and another one not yet. and of course I hope he convert to Islam because he really love Islam Allah swt and Rasulullah saw. how I wish he was like Hilman. even he was new but he knows about Islam better than a person that already born as a muslim. even Im a muslim I still need someone that can guide me. Hilman, ku dambakan seorang lelaki sepertimu seoarang suami sepertimu. petah mengaji, petah berbicara tentang Islam, sangat taat kepada parents dan keluarga biarpun berlainan agama, seorang ketua yang sangat merendah diri, seorang kekasih yang sangat caring dan sangat menjaga orang yang dikasihinya, and the most important part seorang hamba yang sangat taat, tidak rela menjadi hamba cinta selain daripada menjadi hamba kepadaNYA, dan sentiasa meletakkanNYA yag paling atas di dalam carta hatimu.

dia tidak bersetuju dengan cara bercouple, sama seperti prinsip saya. wujudkan lelaki seperti Hilman? dimanakah dia berada?Hilman terlalu mementingkan ISLAM, ALLAH swt, RASULULLAH saw, PARENTS. ya Allah ya Rahman ya Rahim, ENGKAU pertemukanlah aku dengan hambaMU yang begitu taat kepadaMU seperti watak Hilman ini. yang boleh membimbing aku untuk sentiasa berada di jalanMU. amin~~ saya sangat tertarik bila dia sentiasa membaca ayat-ayat suci AL-Quran dan berdoa sebelum mencium dahi isterinya. such a good husband.

saya inginkan seorang suami yang sangat mementingkan Islam Allah swt Rasulullah saw Parents. yang menitikberatkan solat berjemaah dan pembacaan ayat suci Al-Quran. saya sedar saya bukanlah seorang perempuan yang baik. tetapi saya mengharapkan bakal suami yang lebih baik untuk membimbing saya dan sentiasa mengingatkan saya yang selalu lupa dan leka ini. yang akan berjalan beriringan bersama saya menuju syurga firdausi~ amin ya rabbal 'alamin.

*I dont really care who is he actually. asalkan dia adalah seorang muslim yang benar-benar muslim.* :')

then saya sangat mencemburui Puteri Intan Zulaikha. dan sangat mengaguminya. kenapa cemburu? kerana Hilman begitu mencintai dirinya. sentiasa melindunginya. mempunyai ayah dan abang yang terlalu menyayanginya dan menjaga nya dengan sepenuh hati mereka. saya tiada abang. ayah apatah lagi. dia hanya seperti lumpur yang hanya akan muncul saat banjir atau air mulai surut. dan mengapa pula kagum? dia mempunyai semangat keazaman yang sangat tinggi. dia jatuh dan dia bangun semula walaupun kadang-kadang susah juga untuk dia bangkit semula. semangat dia kental.. saya harap saya ada semangat itu~

sincerely : Dr Filzah Faiqah

No comments:

Post a Comment