Monday, February 07, 2011

this is me

25hb january tarikh saya bergelar ex-student SAMSHSB dan menjadi pula student SAMT B38. Di sana saya menimba pengalaman menjadi pelajar aspuri or disebut as ASPUTERI di sana. Alhamdulillah,perjalanan ke sana yang mengambil masa dua jam lebih. selamat sampai di sana pada pukul 9 lebih. Mendaftar di dewan (tak ingat nama dewan)..yeah sekolah sangat luas..

Selepas selesai urusan pendaftaran, pergi asrama..hurm kami berempat dapat asrama lama..same bilik dengan ina and fera..katil same with ina..saya atas dia bawah. Then kemas2 barang. and go to see our kelas (semput + pening naik tangganya). After that pergi outing. And then balik asrama dgn muka yang sangat bad mood (dalam hati meronta nak balik). Then ibu balik.chill jadi kuat tak nangis. ina and natul still xbalik lagi. Then g surau dgn fera, saya nak solat..

Hari pertama dekat asrama. Jujurnya,memang homesick time nih. After maghrib baca AQ. Saya nangis,tak dapat tahan rasa sedih. Pagi rabu bangun 4.15am.. After mandi sambung tidur sebentar. Chill and berazam untuk jadi kuat and bertahan dekat sana. Dalam kelas ngantuk giler. Malam after solat maghrib ada sesi ta'aruf.segan kot. Khamis bangun 4.40am(tugas mengejut bermula) then just do it like usually. Dah cuba biasakan diri duduk asrama.(tangan menggelupas basuh bju guna sabun serbuk).

Try untuk stay dekat sana but sekolah mengecewakan and memusnahkan harapan saya untuk stay. Hari Jumaat time prep ada budak panggil. Our parents came. Then ada urusan sikit2 then kemas2 barang. Then balik. 28hb January hari terakhir saya di SAMT B38.

29hb Jan - 6hb Feb cuti khas untuk saya dan mereka berdua.(yeah public holiday.haha) Today 7hb February bergelar semula as student SAMSHSB. Bapak segan gila. But really not in a good mood at skul tadi. Bosan ramai tak ada. After this i dont know akan terus bergelar student SAMSHSB or _______!!!! Just pray for my best.

Dekat sana(b38) when tiba maghrib until night mesti rasa sedih,sayu,hiba and mesti nak nangis. Before we make a decision,kami mungkin agak terburu-buru but banyak aspek juga kami pikir. And from 25hb until last week my headache cameback. Then today datang balik coz think to much i guess.

Saya rasa sedikit kesal coz tak mohon MRSM dulu. Coz saya tak yakin akan dapat result like what I've got. But nak wat cam mana,can't do anything. Now.. If can, i really want to take science stream. to be a Doctor in my future. InsyaAllah. Pray for me~

"Ya Allah, Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Engkau tunjukkanlah jalan yang terbaik buat diriku yang lemah ini. Sesungguhnya jika itu adalah jalan yang terbaik buat diriku, Engkau permudahkanlah segala urusanku dan ikhlaskanlah hatiku ini ya Allah. " amin..amin ya rabbal 'alamin..
Published with Blogger-droid v1.6.5

No comments:

Post a Comment