Thursday, June 07, 2012

believe in ALLAH



Assalamualaikum wbt. bismillahirrahmanirrahim. sometimes bila ALLAH turunkan suatu ujian yang terlalu berat untuk kita pada usia yang muda, mungkin kita fikir, kita rasa yang kita tak mampu nak pikul beban ujian tersebut, tak kuat nak teruskan perjalanan. tapi adakah kita percayakan ALLAH? kalau kita percaya, janganlah meraguiNYA. sebab apa? sebab ALLAH maha mengetahui segala-galanya. DIA tau kita mampu, kita kuat, sebab itu DIA turunkan ujian-ujian yang tertentu kepada kita.

kadang-kadang ALLAH uji kita bab hati ni. mungkin DIA nak uji sedalam mana cinta dan kasih kita buatNYA. betapa lalainya kita ini yang sering melupakanNYA, mengabaikanNYA, bila DIA turunkan ujian barulah kita ingat kepadaNYA. teruknya kita kan. jadi sebab itu juga pentingnya orang yang berada di sekeliling kita untuk mengingatkan kita apa yang kita terlupa. jadi, pilihlah sahabat yang dapat mengingatkan kita kepadaNYA. ukhuwah fillah itu kan indah.

btw semalam or kelmarin saya ada terbaca tweet UAI, tak pasti yang official or not, someone retweet it. takdir ALLAH, saya nampak tweet tuh. allahurabbi at that time saya baru terfikir what if saya tersuka dekat two person. i think it is not about if saya tersuka. this is myself, my heart, i can feel it. like what i've said before about my instinct. hurm by the way, betul lah kata teacher sg bert dulu, kalau kita ni ikan dan duduk dalam longkang yang sama, kita takkan minat dekat ikan dekat longkang yang lain, yang kita tak pernah jumpa...

terima kasih sudi luangkan masa awak semua baca this entry. wassalamualaikum.

No comments:

Post a Comment